För dig som under påsklovet vill pröva konstnärliga och digitala uttryck.

Under påsken arrangerar Centrum för gestaltning/Institutionen för data- och systemvetenskap vid Stockholms universitet Konstlov(e). Här kan barn och unga pröva konstnärliga och digital uttryck, bland annat kan de göra egna spel tillsammans med studenter från Institutionen för data- och systemvetenskap.

Nypremiär! Antigones dagbok

Antigone är försvunnen, men vi har hittat hennes dagbok. Följ hennes fotspår dagarna innan hon försvann. Antigones dagbok spelas upp i mobiltelefoner och hörlurar, som vi lånar ut. Med mobiltelefonen kan du vara med och svara på Antigones frågor.

Tid: torsdag 5/4 till söndag 8/4, kl. 15:00
Plats: Samling Husby Torg, Edvard Griegsgången 9
Ålder: 10–100 år
Föreställningen är ca 50 minuter.

Skriv – Skapa din egen hjälte eller hjältinna!

Under två dagar jobbar vi med kreativt skrivande och lär oss hur man inom tv, film, teater skapar påhittade personer. Tillsammans med Daniella Mendel-Enk, manusförfattare som bland annat skrivit manus till tv-programmet Solsidan, skapar du en egen person, ger den en egen blogg och låter den nå ut i världen med sin historia och sina tankar.
Tid: torsdag 12/4 till fredag 13/4, kl. 13:00–17:00
Plats: Husby bibliotek
Ålder: 12–16 år

Spel – Gör ditt eget spel!

Tillsammans med studenter från Institutionen för data- och systemvetenskap vid Stockholms universitet skapar du ditt eget digitala spel. Spelet får du ta med dig hem och om du vill kan spelet också läggas upp på Internet. Dina föräldrar är också varmt välkomna!
Tid: onsdag 11/4 och lördag 14/4, kl. 13:00–17:00
Plats: Husby Bibliotek
Ålder: 6–12 år

Konstlov(e) genomförs av Centrum för gestaltning vid Stockholms universitet och Kista Teater. Med stöd av Arvsfonden, Husby Bibliotek och Järvalyftet. I maj 2012 bjuder vi in till visning av de arbeten som gjorts under konstlov(e).

Anmälan: Vill du vara säker på att få en plats. anmäl dig på rebeccam@dsv.su.se eller 070 492 19 04.

Det går också bra att komma direkt till Husby Bibliotek när aktiviteterna startar för dagen.

Konstlov(e) är gratis.