Välkommen till tre kostnadsfria frukostseminarier

Alla vill vi åt kreativitet och nytänkande. Hur arbetar konstnärer med den egna kreativiteten och produktiviteten? Har vi som arbetar med annat än konst inom företag och andra organisationer något att lära av de konstnärliga processerna?

Stockholms dramatiska högskola arrangerar tre kostnadsfria frukostseminarier inom utbildningsprojektet Cross Media och entreprenörskap, ett samarbete med Kista Science Center AB, Centrum för Gestaltning och Institutionen för data- och systemvetenskap vid Stockholms universitet. Projektet har stöd av Tillväxtverket.

1. Onsdag 14 mars, kl, 8:00-8:50

Ingvar Sjöberg är konstnär och projektledare för DAC - Digital Art Center samt konstnärlig ledare vid Institutionen för data- och systemvetenskap Stockholms universitet.

Ingvar presentaterar Digital Art Center som ett konkret exempel på hur en kreativ process kan leda fram till en fullskalemodell av en mycket större vision. En fantasifylld prototyp till ett kommande projekt i Kista.

2. Onsdag 11 april, kl. 8:00-8:50

Johan Ferner Ström - konstnär, grafiker och skulptör med flera uppmärksammade verk i stora format.

Johan bjuder på sina erfarenheter av det kreativa arbetet bakom förverkligandet av ”puckelboll” - en fotbollsplan i full skala som inte alls ser ut som andra planer. Hur gick det till och vad händer nu när fler ska byggas?

3. Onsdag 25 april kl. 8.00-8.50

Michel Riddez, skådespelare och pedagog.

Michel talar om den kreativa processen som den mest framgångsrika metoden för att åstadkomma resultat. Som skådespelare i skapande processer ger han exempel på hur dessa arbetsmetoder går att använda inom andra områden.

Plats för samtliga seminarier: DAC, Kronborgsgränd 13, Kista. Se karta

Anmälan: Anmäl dig till ulf.soderstrom@stdh.se senast två dagar innan seminariet. Begränsat antal platser. Först till kvarn gäller.