Upprop till skollediga elever

Dyk ner i filmskapandets värld, gör ditt eget dataspel eller intervjua någon du är nyfiken på! Under jullovet arrangerar Centrum för gestaltning/Institutionen för data- och system-vetenskap vid Stockholms universitet och Kista Teater Konstlov(e) med aktiviteter riktade till barn och unga.

Konstlov(e) erbjuder verksamhet under höst, jul, sport och påsklov där unga tillsammans med bland andra konstnärer får skapa och pröva konstnärliga uttryck. Den här gången kommer det finnas möjlighet att tillsammans med studenter från Institutionen för data- och systemvetenskap vid Stockholms universitet skapa egna digitala spel, göra en ljudberättelse med konstnären Liv Strand eller pröva på att skapa film med konstnären Mistre Tesfaye. Det blir också filmvisning.

Gör ditt eget spel! För dig mellan 6 – 12 år
Tillsammans med studenter från institutionen för data- och systemvetenskap på Stockholms universitet skapar du ditt eget digitala spel. Spelet får du med dig hem och om du vill kan spelet också läggas upp på internet. Dina föräldrar är också varmt välkomna!

Tid: tisdag 3/1 och lördag 7/1 kl. 12 -17

Gör en ljudberättelse! För dig mellan 10 – 15 år

Mikrofoner får människor att prata! Intervjua dina vänner eller familj eller ta chansen att söka upp någon du är nyfiken på. Tillsammans med konstnären Liv Strand får du under tre dagar pröva att berätta genom ljud, från inspelning till redigering.
Tid: onsdag 4/1 till fredag 6/1, kl. 12-17

Gör en film!
 För dig mellan 10 – 15 år

Tillsammans med filmaren Mistre Tesfaye dyker vi ner i filmskapandets värld. Utifrån en egen idé får du pröva att göra en egen film.
Tid: fredag 6/1 till lördag 7/1, kl. 12 -17

Filmtajm! Niko - på väg mot stjärnorna, familjefilm
En renkalv ger sig ut för att söka efter sin pappa, en av jultomtens flygande renar. Det efterlängtade mötet med pappan blir dock inte som Niko tänkt sig, och han inser att ibland finns det man söker på väldigt nära håll. En välgjord animerad film om vikten av att tro på sig själv och betydelsen av nära vänner. Filmen är 83 minuter.
Tid: tisdag 3/1 kl. 15, torsdag 5/1, kl. 10

Mer om Konstlov(e)

Konstlov(e) är gratis. Om du vill vara säker på att få en plats till någon av kurserna anmäl dig på konstlove@kistateater.com eller 073-461 11 41. Det går också bra att komma till Husby Träff kl. 12 när kurserna startar för dagen.

Genomförs av Kista Teater och Centrum för gestaltning.

Med stöd av Arvsfonden, Järvalyftet och Röda korsets mötesplats, Husby Träff.

För mer information

Kontakta Rebecca Medici, rebecca.medici@kistateater.com 070-492 19 04