Institutionen för data- och systemvetenskap (DSV) vid Stockholms universitet har producerat en unik installation – en ljusshow – särskilt utvecklad för att spelas upp på Forumhusets fasad. Forum är den del av Kista där DSV:s utbildningar finns.

Installationen är tänkt att vara ett blickfång för förbipassserande under ett par timmar varje vardag, genom en kreativ lek med fasadens arkitektur och fysiska förutsättningar. Initiativtagare är Awe Taher som undervisar på DSV:s kandidatprogram i datorspelsutveckling, och som tillsammans med ett antal studenter har producerat ljusshowen. Projektledare är Emma Crépin.

DSV får med ljusshowen en möjlighet att visa att forskning och utbildning inte bara lever i laboratoriemiljöer och i undervisningssalar. Det är extra roligt när vi kan visa upp något för alla, att kunna ge ett kreativt uttryck för vår närvaro och kapacitet som utbildare. Dessutom får vi exteriören på universitetet att leva upp! Det säger Love Ekenberg, prefekt på DSV.

Ljusshowen har premiär den 4/3 kl. 17.00

Plats: Brandesgången, Kista

Logga in på Bambuser via kista.com för livesändning till din mobil.

Mer information:

Emma Crépin, projektledare, tfn 073 -707 87 00, e-post emma.crepin@kista.com

Mer om Institutionen för data- systemvetenskap (DSV) vid Stockholms universitet: www.dsv.su.se

Mer om Kista:  www.kista.com