Onsdag 10 februari 2010 kommer IT-branschen till Kista på jakt efter kompetens hos nyutexaminerade IT-studenter. Trots lågkonjunkturen kommer många företag ut till studenterna på I nstitutionen för data- och systemvetenskap i Kista för att profilera sig och rekrytera nya talanger.

På Systemvetardagen ges varje år möjlighet att knyta kontakter mellan näringslivet och studenter på Institutionen för data- och systemvetenskap (DSV) vid Stockholms universitet. Kontakterna kan leda till både extrajobb, examensarbeten, traineeplatser och fasta anställningar. Trots att finanskrisen fortfarande präglar Sveriges industri så visar Systemvetardagen att intresset för IT-kompetens i Stockholmsregionen fortfarande är starkt.

För att Systemvetardagen på bästa möjliga sätt ska bidra till att studenterna får in en fot i arbetslivet, så kommer intervjuvrum finnas tillgängliga. Detta för att företagen löpande ska kunna hålla anställningsintervjuer med studenter under dagen. Majoriteten av utställarna söker aktivt personal att anställa.

Under dagen kommer även tre gästföreläsningar att hållas. SEB gästföreläser om ”Dagens affärsutmaningar kräver morgondagens systemvetare”, Kentor om ”vägen från DSV-student till IT- proffs” och Nordea om traineeprogram. Dagen avslutas med den stora Systemvetardagspuben, där företag och studenter får möjlighet att mingla under mer informella former.

Datum: onsdag den 10 mars
Tid: Kl 10:00-16:00
Plats: Forum, Kista

Bakgrund om Systemvetardagen

Systemvetardagen arrangeras varje år av studentkåren DISK, vilken organiserar alla systemvetare vid Stockholms universitet. Det är nu fjortonde året som dagen anordnas. I år ställer 24 företag ut på Systemvetardagen och huvudsponsor är elva.

Besök Systemvetardagen

Vill ni besöka evenemanget för att träffa studenter och företag är ni mer än välkomna till byggnaden Forum på Isafjordsgatan 39 i Kista. Har ni frågor, besök vår webbplats www.systemvetardagen.se eller kontakta:

Mikael Wijkmark, projektledare Systemvetardagen 2010. Tfn: 070-552 34 88

Henrik Nygren, projektledare Systemvetardagen 2010. Tfn: 073-707 30 36

E-post: info@systemvetardagen.se

Huvudsponsor: elva

Deltagare: Academic Work, ATG, Ciber, Computer Sweden, Deloitte, EDB, Eniro, Ernst & Young, eWork, Folksam, H&M, HiQ, Kentor, Logica, Nordea, Scania, SEB, Sigma, Student Consulting, SU Innovation, Tieto, Tria, UNIT4 Agresso.