Onsdag 7 mars 2012 är det åter dags för den årliga Systemvetardagen som hålls för sextonde året i rad vid Institutionen för data- och systemvetenskap (DSV) i Kista. I företagsmässan kommer 44 företag verksamma inom IT att profilera sig och rekrytera ny kompetens. Intresset för att rekrytera är jättestort. Hela 15 företag erbjuder möjlighet till att genomföra intervjuer med studenter direkt på plats.

Dagen kommer även att erbjuda fyra gästföreläsningar. Talare från Scania, Qbransch, Kentor och Barium  kommer att hålla i de olika presentationerna. Dagen avslutas med den stora Systemvetardagspuben, där företag och studenter får möjlighet att mingla under mer informella former.

Datum: onsdag den 10 mars
Tid: Kl 10:00-16:00
Plats: Forum, Kista

Deltagande företag: Elva, Episerver, Softronic, Enfo, Qbransch, Barium, Academic Work, Accenture, Adlibris, ATG, Capgemini, Ciber, Computer Sweden, Deloitte, e-man, EDB, Eniro, Ericsson, Experis, FMV, Folksam, H&M, Handelsbanken, HiQ, IF Skadeförsäkring, Kentor, Logica, Mawell, Myndighetsnätverket, Pulsen, Peak IT, Scania, SEB, Sogeti, Student Consulting, Sweco, Swedbank, Tieto, Tria, Trafikverket, Unit4Agresso, Visma

Besök Systemvetardagen

Vill ni besöka evenemanget för att träffa  företag är ni mer än välkomna till byggnaden Forum på Isafjordsgatan 39 i Kista. Har ni frågor kontakta:

Claudia Kordas, projektledare Systemvetardagen 2012. E-post: clau-kor@dsv.su.se

Olivia Walentowicz, projektledare Systemvetardagen 2012. E-post: oliv-Wal@dsv.su.se

Bakgrund om Systemvetardagen

Systemvetardagen arrangeras varje år av studentkåren DISK. Föreningen bildades år 1990 och organiserar data- och systemvetare vid Stockholms universitet. DISK har ca 1800 medlemmar. 2012 anordnas Systemvetardagen för sextonde gången, 44 företag ställer ut.