Telefon: 08-161648
E-post: helpdesk@dsv.su.se
Öppettider: vardagar 10:00 - 11:00 och 13:30 - 15:30
Hitta hit: I Nod-huset, ta Hiss A upp till tredje våningen och gå sedan till höger.

Vid terminsstart kan öppettiderna vara utökade. Finns ingen på helpdeskexpeditionen kan du alltid ringa på anknytningen för att få kontakt. Helpdesk tar hand om akuta problem, vidareförmedlar ärenden till rätt person  samt svarar på frågor, dock ej de som gäller handhavandet av olika tillämpningsprogramvaror. Vänd dig i första hand till lärare eller handledare när sådana problem uppstår.

Övrig support

iLearn2: ilearnsupport@dsv.su.se
Play:  playsupport@dsv.su.se
Turing och DSV Open: moodlesupport@dsv.su.se
Daisy: daisysupport@dsv.su.se
SciPro och Thesis: thesissupport@dsv.su.se
Studievägledarna: svl@dsv.su.se
Studentexpeditionen: studexp@dsv.su.se
Systemgruppen DMC: dmc@dsv.su.se

Serviceportalen

Stockholms universitets centrala IT-avdelning har en webbplats Serviceportalen med information om olika centrala IT-tjänster vid SU och även en felanmälningsfunktion. Serviceportalen nås på webbadressen http://serviceportalen.su.se.