Nod-husets stora entréhall fylldes av nyfikna gäster när NOD skulle invigas.

Invigningsceremonin inleddes i Aulan där Anette Scheibe, Stadsbyggnadsdirektör Stockholms stad (tidigare VD för Kista Science City) modererade panelen.

Sagt på scenen:
Anette Scheibe Lorentzi, stadsbyggnadsdirektör:
Kista är en mycket speciell plats. Här finns Kistavisionen som en drivkraft, och NOD-huset är ett koncentrat av den visionen. NOD – det är Kista 2.0!
Inga-Lill Berglund, VD Atrium Ljungberg
Äntligen, äntligen, äntligen. Vår vision var att skapa en plats för innovation, skapande och möten. Nu har vi förverkligat visionen. Det är inte bara ett hus – det är innehållet som gör skillnad!

Astrid Söderbergh Widding
Astrid Söderbergh Widding, rektor Stockholms universitet

DSV är Sveriges äldsta och största IT-institution och SUs största institution – här finns en entreprenörsanda. NOD erbjuder allt som behövs högklassiga lokaler och toppmodern utrustning. Framtidens lärandemiljö kan vi se redan nu här.
Uno Fors, ställföreträdande prefekt DSV
Vi har redan vetat att vi är bra. Nu har vi fått nya förutsättningar att utvecklas ytterligare. Det är fantastiskt kul och verkliget spännande att vara med i ledningen av DSV.
Johan Ekesiöö, styrelseordförande IBM och ordförande Teknikföretagen
Jag började jobba här i Kista i jan 1979, och då var det inte så mycket här. Det har hänt så mycket sedan dess, och det händer saker hela tiden. ”You ain’t seen nothing yet”
Patrik Vestberg, rektor för Stockholm Science & Innovation School
Jag vill tacka företagen för samverkan. Det är viktigt för elever att få möta experter som lyckats.  Den entreprenöriella andan i NOD är fantastisk.
Thomas Andersson, VD Kista Science City AB
Kista är en internationellt känd och mycket speciell plats. För 30 år sedan fanns inte platsen – det som präglar Kista idag.

Ceremonin avslutades med halsbrytande akrobatik på hög höjd till tonerna av The Final Countdown. Det hela avslutades mycket symboliskt med att banden knöts – inte klipptes.

Sedan var det fritt fram att mingla, äta och besöka någon av de många besöksstationer som erbjöds.

DSV fanns givetvis på plats. I entrén med besök hos eGovlab, DAC och biblioteket, och i ett miniseminarium kunde man också få veta mer om kopplingen mellan pedagogik och teknik. Gästerna kunde också se DSVs lokaler uppe i huset där Videostudion, Spellabbet, Medialabbet var öppna för besök. Man kunde mingla med studentkåren i deras studentpub eller kika in till Spider som visade film. Kl 17 gav RATS Teater ADA FTW inför publik i shared space.

Videostudion
Tomas Westin styr spel med hjärnvågor i Medialabbet

Gunnar Wettergren ska prata om pedagogik och teknik
Gudrun Paulisdottir berättar om eGovlab