barry_w.jpg

Barry Brown menar att Mobile Life Centre har en spännande och forskningsmiljö med utmärkt forskning och bra kontakter med näringslivet. Han är glad att utses professor på DSV, Stockholms Universitet.

- Det här är en verklig bekräftelse av arbetet på Mobile Life Centre, och visar att vi har en stark hemvist vid Stockholms universitet," Barry säger.

Hans forskning har fokuserat på sociologi och design av teknik för fritidsaktiviteter - datasystem för fritid och nöje - och hans senaste publikationer innefattar studier av aktiviteter så olika som spel, turism, museum besök, användning av kartor, tv-tittande och sportpublik. Huvudtemat för Barry Browns forskning vid Mobile Life Centre är "Clouds & surfaces".

Barry Brown var en av redaktörerna för den nyligen publicerade "The SAGE Handbook of Digital Technology Research" - en över 500-sidig handbok för ICT-forskare.

Länkar

Barry Brown - ny co-director vid Mobile Life Centre - en tidigare intervju med Barry Brown (på engelska)
Barry Brown redaktör för "The SAGE Handbook of Digital Technology Research"

Barry Brown personliga hemsida