Elin Uppström, doktorand, Institutionen för data- och systemvetenskap (DSV), Stockholms universitet
Elin Uppström, doktorand inom informationssystem, vid Institutionen för data- och systemvetenskap (DSV), Stockholms universitet.

- Det är jätteroligt att jag har blivit invald i styrelsen för IRIS, som är den absolut mest givande bland de olika internationella konferenser som jag har deltagit i som doktorand. IRIS skiljer sig från de traditionella konferenserna genom att uppmuntra till samarbete och ge feedback på forskningspresentationerna i mindre grupper, berättar Elin Uppström, som sedan drygt två år forskar inom informationssystem vid DSV.

- Jag ser mycket fram emot att få arbeta för att fånga intresse för konferensen även hos andra doktorander, men framförallt hos fler seniora forskare, och sprida hur givande det kan vara för dem att delta i IRIS, avslutar Elin.

Mer om IRIS
Anrika IRIS arrangeras 2013 för 36:e gången och samarbetar med den högt rankade Scandinavian Journal of Information Systems, till vilken utmärkta forskningspapper som presenteras på SCIS (Scandinavian Conference on Information Systems) kan accepteras och publiceras. För att öka intresset för seniora forskare att besöka konferensen äger SCIS rum samtidigt som IRIS.