Caises programkommitté
CAiSEs programkommitté 2015, från vänster: Eric Dubois (Public Research Centre Henri Tudor, Luxembourg), Gilles Perrouin (University of Namur, Belgium), Xavier Franch (Universitat Politècnica de Catalunya, Spain), Janis Grabis (Riga Technical University, Latvia), John Krogstie (Norwegian University of Science and Technology, Norway), Hans Weigand (Tilburg University, Netherlands),  Klaus Pohl (University of Duisburg-Essen, Germany), Jelena Zdravkovic (Stockholm University, Sweden), Michaël Petit (University of Namur, Belgium),  Mathias Weske (University of Potsdam, Germany), Janis Stirna (Stockholm University, Sweden), Peri Loucopoulos (University of Manchester, United Kingdom), Andreas L. Opdahl (University of Bergen, Norway), Haralambos Mouratidis (University of Brighton, United Kingdom), Johann Eder (Alpen Adria Universität Klagenfurt, Austria), Marite Kirikova (Riga Technical University, Latvia),  Remigijus Gustas (Karlstad University, Sweden), Barbara Pernici (Politecnico di Milano, Italy), Anne Persson (University of Skövde, Sweden), Pnina Soffer (University of Haifa, Israel), Oscar Pastor (Universitat Politecnica de Valencia, Spain),  Jolita Ralyte (University of Geneva, Switzerland), Collete Rolland (University Paris1 Panthéon Sorbonne, France), and Paul Johannesson (Stockholm University, Sweden). Foto: Nina Malm, DSV.

Ett hundra granskare gick först igenom de 236 inkomna artiklar, sedan enades programkommittén om att acceptera 31 av dessa. Programkommittén var sammansatt av europeiska akademiker och professorer, ledande inom området informationssystem och relaterade ämnen, som hantering av affärsprocesser, verksamhetsmodellering, kravhantering, tjänstedesign och modelldriven utveckling.

Om CAiSE 2015

Institiutionen för data- och systemvetenskap vid Stockholms universitet står värd när Caise (Conference on Advanced Information Systems Engineering) arrangeras för 27:e gången, den 8-12 juni 2015. Caise är Europas ledande konferens inom området informationssystem och parallellt med huvudprogrammet kommer flera olika aktiviteter att arrangeras, exempelvis satellitkonferenser, workshops, ett doktorandkonsortium och flera forskningspaneler.

Klicka på länken för att komma till Caises egen webbplats, där mer information finns på engelska