Fredrik Björck, säkerhetsexpert vid Institutionen för data- och systemvetenskap, Stockholms universitet.

Fredrik kommer att berätta om Institutionen för data- och systemvetenskaps forskning, utbildningar, våra studenter och inte minst det internationella masterprogrammet vi har inom informationssäkerhet. Han kommer också att tala om cyberresiliens som är ett nytt begrepp som kompletterar informationssäkerhetsbegreppet.

- Det ska bli jättekul att få berätta om institutionen och vad vi gör, men också om cyberresiliens och det projekt vi bedriver tillsammans med Internationella Standardiseringen inom detta, som ska leda till en ny internationell ISO-standard på ett par års sikt.

Övriga talare på årets NGT är bland annat Mikko Hyppönen, forskningschef hos F-Secure, Alex Radocea säkerhetsingenjör hos Spotify, Jon Karlung VD på Bahnhof, och Pia Gruvö anvarig för enheten för kryptering och IT-säkerhet vid militära underrättelsetjänsten MUST.

Klicka på länken för att läsa mer på Techworlds webbplats