Oskar Juhlin, professor vid Stockholms universitets Institutionen för data och systemvetenskap/Mobile Life Centre.
Oskar Juhlin, professor vid Stockholms universitets Institutionen för data- och systemvetenskap/Mobile Life Centre.

– Många tror att deras nya telefon är modern och modemässig. Men vi har tittat på modebloggare över hela världen och sett hur de förhåller sig till mobilen. Det visade sig att det var väldigt få bloggare som överhuvudtaget kommenterar mobilen.

Människor är jätteintresserade av mode och kläder. Vi kan uttrycka vår identitet och göra saker vackrare. Men tekniken tillåter inte det här. Industrin måste kunna kombinera mode och it. Det är en framtidsbransch för industrin, som måste kunna leverera saker som människor vill ha, berättar Oskar.

Lyssna  på hela intervjun med Oskar Juhlin på P4 Stockholms webbplats