Kvällsbild över Stockholm, genrebild till konferensen Digitalize in Stockholm 2021
Foto: Guillaume Briard/Unsplash.

Konferensen Digitalize in Stockholm är i år kostnadsfri, digital och öppen för alla som intresserar sig för digital utveckling, ny teknik och den värld vi lever i.

Under två dagar sammanstrålar akademi, näringsliv, offentlig sektor och civilsamhället för att diskutera brännande framtidsfrågor kring hållbarhet, sjukvård, smarta städer, cybersäkerhet och mycket mer. 2020 års upplaga av konferensen samlade 550 deltagare från 40 länder, och årets konferens förväntas nå en lika stor publik.

Bland huvudtalarna finns internationella toppnamn som Mung Chiang, Purdue University, Elizabeth Churchill, Google, Deborah Estrin, Cornell Tech, Anthony Finkelstein, University of London, samt musikern och forskaren Jaron Lanier.

I parallella seminarier deltar en rad forskare från Institutionen för data- och systemvetenskap (DSV) och Stockholms universitet: Donald McMillan, Panagiotis Papapetrou, Lars Asker, Stanley Greenstein, Uno Fors, Cecilia Magnusson Sjöberg, Airi Lampinen, Christer Johansson, John Owuor, Armita Golkar, Julia Uddén, Erik Perjons och Martin Henkel.

Digitalize in Stockholm 2021 arrangeras av Digital Futures som är ett samarbete mellan Stockholms universitet, KTH och RISE.

Mer info och anmälningsformulär finns på konferensens webbplats