– Jag tror att det är jätteviktigt att kunna lite tech. Jag tror inte att alla behöver lära sig att programmera, men man behöver lära sig förstå hur programmering fungerar, säger hon och ger ett exempel:

– Om man kommer på en affärsidé och behöver en app, så är det lätt att man blir lurad annars. Om man förstår hur programmering fungerar så kan man ställa rätt frågor.

Carolin tycker att det är viktigt för alla att kunna lite IT, oavsett vad man tänker jobba med.

– Överlag blir allt mer digitalt. Om man ska vara innovativ och hänga med så måste man förstå tech säger Carolin Solskär i intervjun.

Läs hela artikeln här i tidningen Civilekonomen (Agenda 2017-01-17)

Carolin Solskär är kandidatstudent på DSV och läser Kandidatprogrammet i ekonomi och IT. Hon blev förra året nominerad till Årets IT-tjej.
Läs mer i artikeln ”Carolin Solskär, kandidatstudent på DSV till final i Microsofts tävling Årets IT-tjej!”