Scen ur "Konsten att bygga tillit" av Institutionen för data- och systemvetenskaps Rats teater, och del av Dramatens föreställning Antropocen.

Det globala perspektivet på klimatfrågan kan ibland ge oss känslan av hopplöshet, som till exempel när politiker inte håller vad de lovar, eller när företag strävar efter ekonomisk vinning snarare än en hållbar värld. Vid lokal organisering blir personliga relationer viktigare och konsekvenserna för miljön kryper närmare. Med utgångspunkt i det lokala kan vi sen bygga global tillit som leder oss in på hållbarhetens väg.

Projektet drevs av Dramaten och miljöforskningsinstitutet SEI. Postkodlotteriets Kulturstiftelse är huvudfinansiär. Resultatet redovisades på Dramatens lilla scen den 7 december 2015.

Klicka på länkarna nedan för att: