En dansscen ur filmen "Liv", ett samarbete mellan Institutionen för data- och systemvetenskap, StellaNova film och med stöd av Svenska Filminstitutet..

Liv är en interaktiv dansfilm för barn och handlar om en kristen 10-årig tjej som vill dansa balett, men har inte har råd med tåspetsskorna. Hennes djupt regligösa föräldrar tycker att hon ska sluta att intressera sig för hennes kropp och istället engagera sig i frikyrkans aktiviteter. Hon tar då hjälp av sin kompis Fatima och tillsammans hittar de vägar att förverkliga drömmen.

Filmen är inspelad i Husby och Kista och ges i samarbete med skolor och bibliotek runt om i landet under 2016/2017. Manus och regi: Rebecca Forsberg vid Institutionen för data- och systemvetenskap, Stockholms universitet.

Hösten 2016 kommer filmen att presenteras som en mobiltelefonsapplikation, där publiken själva kan lägga upp och dela sina dansmoves/Instamoves.

Klicka på länkarna nedan för mer information: