A collage of pictures from the reseach study on Apple Watch, On time: The Smartwatch in vivo.
Bilderna är hämtade från Mobile Lifes studie On time: The Smartwatch in vivo.

On time: The Smartwatch in vivo

Användarstudien på Apple Watch är gjord av Barry Brown, Donald McMillan och Airi Lampinen på Mobile Life Centre vid Stockholms universitets Institutionen för data- och systemvetenskap och Stefania Pizza vid universitetet La Sapienza i Rom. Studien genomfördes på ett dussin deltagare, sju kvinnor och fem män, som försågs med Appleklockor och bärbara kameror, vilka under 34 dagar fångade drygt 1.000 interaktioner.

Forskningsartikeln är skickad till internationella CHI2016, den största konferensen inom området människa-datorinteraktion.

Pressklipp

Studien har uppmärksammats av över femtio media och teknikbloggar över hela världen. Klicka på länkarna nedan för att läsa ett urval av pressklipp på olika språk.

Svenska

Engelska