Varje dag utsätts svenska myndigheter och företag för tusentals cyberattacker. Behovet av utbildade personer inom informationssäkerhet är stort och växande, inte minst sedan försvarsminister Peter Hultqvist gick ut med planer på att bygga ut Sveriges cyberförsvar. Nu har Data- och systemvetenskapliga institutionen vid Stockholms universitet startat ”Masterprogram i informationssäkerhet”.

– Det fanns en stark efterfrågan från branschen, och bland studenter, för utbildning inom just informationssäkerhet och cybersäkerhet. Sverige är helt beroende av kompetensen studenterna får för att bygga upp och skydda robusta samhällen, säger Fredrik Björck, lektor vid Data- och systemvetenskapliga institutionen.

Läs hela artikeln här: Ljus arbetsmarknad

Läs mer om Masterprogrammet i Informationssäkerhet här

Sista ansökningsdag 15 April!