På min gata

- Genom musik och skådespel kan vi reflektera med hjärtat. Vi hoppas att den här kvällen bidrar till fortsatt och viktig dialog som många aktörer i Husby bidrar till genom sitt engagemang, säger Rebecca Forsberg konstnärlig ledare för RATS Teater

- Vi vill visa att den klassiska musiken inte har några gränser och att man genom musik kan nå ut och skapa dialog mellan människor, säger Maria Eklund dirigent för Stockholms Solister

Dag, tid och plats: 18 juni kl. 19 i Husby Träff
Edvard Griegsgången 16

Medverkande

Gunilla Röör, Andreas Liljeholm, Bahareh Rasekh Ahmadi
Samt röster från kvarteret.
Dirigent: Maria Eklund
Musik: Stockholms Solister
Scenografisk rådgivning: Linda Irenedotter
Manus och regi: Rebecca Forsberg

Gratis inträde.
Stanna gärna kvar för fika efter föreställningen.

Arrangörer

Genomförs av RATS Teater i samarbete med Stockholms Solister och stöd av Stockholms stad/Husby kulturkvarter och Institutionen för data- och systemvetenskap vid Stockholms universitet.

Om RATS Teater

RATS Teater gör banbrytande teaterproduktioner på nya platser och sätt, t ex på webben, i mobilen och i det offentliga rummen. RATS Teater har funnits i Järva sedan 2008 och samverkar med Institutionen för data och systemvetenskap vid Stockholms universitet i Kista.
Rebecca Forsberg konstnärlig ledare
E-post: rebecca.forsberg@ratsteater.se
www.ratsteater.se

Om Stockholms Solister

En kammarorkester med ledande professionella musiker från Sveriges ledande orkestrar. Solisterna spelar den klassiska kammarmusikrepertoaren med fokus på tidstrogna tolkningar. Under sommaren 2013 gör orkestern sin första internationella turné till Moskva och uppträder på sommarfestivalen ”Världens Kammarorkestrar”. Kvällen ingår även i Stockholms Solisters program ”Vårt Stockholm” där de uppträder på olika platser i Stockholm.

Maria Eklund, dirigent för Stockholms Solister
Telefon 0708-155437
E-post: maria.eklund@bredband.net
www.stockholmssolister.com

Om Husby Kulturkvarter

Husby kulturkvarter är ett samspel mellan kulturaktörer verksamma i Husby. Initiativet är taget av Stockholms kulturförvaltning och syftar till att lyfta fram aktörer som finns och möjliggöra nya former för samarbeten. Vi vill att kulturen i Husby ska bli mer tillgänglig, synlig och utvecklas i dialog med boende och verksamma i området.
Helena Gomer, projektledare
helena.gomer@stockholm.se

Institutionen för data- och systemvetenskap vid Stockholms universitet

Evenemanget ingår i universitetets projekt om demokrati och delaktighet som stöds av regeringens strategiska medel för ICT - The Next Generation och Forskningsrådet Formas.

Love Ekenberg, prefekt
E-post: lovek@dsv.su.se