Fredrick Björck, cybersäkerhetsexpert vid Institutionen för data- och systemvetenskap, Stockholms universitet.
Fredrik Björck, lektor och expert inom cybersäkerhet vid Institutionen för data- och systemvetenskap, Stockholms universitet.

Under måndagen kom nyheten att hackernätverket Anonymous förklarar krig mot IS och beskriver attacken som den största någonsin. De vill stänga ned så många IS-relaterade Twitterkonton som möjligt och de beskriver attacken som den största någonsin. Under hashtaggar som OpISIS och OpParis bedriver de sin verksamhet. I klippet berättar Fredrik Björck, lektor och cybersäkerhetsexpert vid Institutionen för data- och systemvetenskap, hur Anonymous kan hacka konton.

Klicka på länken för att komma till tv-inslaget ”Så kan Anonymous hacka IS-konton.

Klicka på länkarna nedan för fler pressklipp

Tv-inslag:

Artiklar: