Panagiotis Papapetrou - ny professor vid Institutionen för data- och systemvetenskap.
Panagiotis Papapetrou.

Panagiotis disputerade inom Datalogi vid Boston University år 2010 och fortsatte sedan som postdokforskare vid Aalto-universitetet i Finland under tre år. Mellan 2012 och 2013 var Panagiotis anställd som lektor vid Birkbeck University of London och 2013 anställdes han som universitetslektor och docent vid Stockholms universitet.

- Data science är min passion. Jag njuter av varje ögonblick som jag arbetar ihop med studenter, forskare och praktiker med detta fantastiska ämne!, berättar Panagiotis.

Klicka på länken för att läsa mer om Panagiotis Papapetrou och det forskningsområde han verkar inom.

* Helen Frowe, som blev professor i praktisk filosofi den 1 juni 2015, är den person som under 2000-talet varit yngst när hon blev professor vid Stockholms universitet. Hon hade då inte fyllt 34 år. Näst yngsta professor under 2000-talet vid Stockholms universitet är Ilona Riipinen, som även utsågs till professor i januari 2017, månaden innan hon fyllde 35 år.