Gruppbild på Panagiotis Papapetrou, Uno Fors, Diane Gashumba m fl på DSV 10 januari 2022
Från vänster till höger i bild: Jean Claude Byungura, Panagiotis Papapetrou, Uno Fors, Diane Gashumba, Josée Butera och Gerard Nyiringango. Foto: Edgar Napoleon Asiimwe.

Mötet initierades av ambassadören själv, och handlade om ett pågående samarbetsprogram mellan University of Rwanda och Sverige. Programmet löper 2019–2024 och kan komma att förlängas på grund av pandemin.

Institutionen för data- och systemvetenskap (DSV) vid Stockholms universitet leder två viktiga delprogram som handlar om digital hälsa respektive infrastruktur för informations- och kommunikationsteknik (IKT). Samarbetet finansieras av Sida.

Läs mer om ambassadör Diane Gashumbas besök på DSV i den engelska artikeln