Deltagare och kursledare för Startup Boot Camp (Foto: Nina Malm)

Gemensamt är att de har spännande affärsidéer och därför antagits till spetsutbildningen  Startup Boot Camp, arrangerad av Samverkansavdelningen på SU. Det här är andra året som utbildningen ges och syftet är att med hjälp av erfarna föreläsare och coacher stötta de unga entreprenörerna så att de kommer igång med sina affärsverksamheter. Grunderna i bokföring, ekonomi, teambuildning och sälj ingår. Utbildningen pågick under en intensiv vecka med avslutande ceremoni på Spökslottet.

DSV önskar deltagarna lycka till och ser fram emot att följa deras utveckling!

Samverkansavdelningen fortsätter komma till DSV…

Ishtar Touailat, Innovationskontoret SU (Foto: Nina Malm)
Ishtar Touailat, Samverkansavdelningen SU (Foto: Nina Malm)

Kursledare för Startup Boot Camp, Ishtar Touailat, kommer även att finnas på plats på DSVs studentplan varje torsdag under hösten. Studenter på DSV som är intresserade av att diskutera affärsidéer är välkomna. Första tillfället är torsdag den 3 september kl 9-13 i grupprum G10:2.

Information om Samverkansavdelningen

Kontaktuppgifter Ishtar Touailat