Uno Fors, prefekt vid Institutionen för data. och systemvetenskap.
Uno Fors, prefekt vid Institutionen för data- och systemvetenskap, Stockholms universitet.

Sedan starten 1966 har vi vuxit och utvecklats i samma rasande fart som tekniken och vår omvärld har gjort. Tänk bara hur datorsystem såg ut och fungerade för femtio år sedan och hur det ser ut i dag, där Internet, smarta telefoner, sociala medier och datorspel används i allt från arbetsliv till utbildning och fritid. Som prefekt för DSV tycker jag det är extra kul och spännande att få vara med om att ta institutionen med på resan in i framtiden – vem vet hur datorer och IT-system kommer att se ut om ytterligare femtio år, eller om det ens finns datorer då?

Att vi fyller 50 år vill vi hylla genom att hälsa dig varmt välkommen till vårt jubileumsfirande, vi välkomnar dig till öppna föreläsningar och intressanta diskussioner om smarta hem, digitala affärer och patientjournaler, säkerhet i cyberrymden, ICT4D, digitaliserat mode, men också till vår interaktiva mobiltelefonteater och digitala konstutställning och mycket annat som kommer att ske under året och som ni kan läsa om på vår jubileumswebb.

Så kom och fira 50 år tillsammans med oss – startskottet går på skottdagen den 29 februari!

Uno Fors, prefekt vid Institutionen för data- och systemvetenskap

Jubileumsåret - ett år fullt av olika aktiviteter!

Vi öppnar DSV:s jubileumsår den 29 februari med vårt första seminarium. Varje månad kommer vi sedan att erbjuda olika seminarium och andra aktiviteter, till vilka alla hälsas välkomna! Besök gärna våra jubileumsidor, där ni hittar kalender för jubileumsåret, nyheter, lite spännande historik från de 50 år som gått, m.m. Sidan uppdateras löpande .

Klicka på länken för att komma till DSV:s jubileumswebb