Mindigo består av Caroline Ekstrandh, Preben Hansen och Jessica Malmberg och de belönades för att ha utvecklat ett verktyg för visualisering av digital information. Affärsidén går ut på ”att erbjuda en innovativ visualisering av sökresultat” för att förbättra inlärningen av stora informationsmängder. Caroline Ekstrandh och Jessica Malmberg har läst vid Institutionen för data- och systemvetenskap, Stockholms universitet, och Preben Hansen är lektor vid samma institution. För att utveckla idén har teamet fått hjälp av Innovationskontoret vid Stockholms universitet.

Mindigo vann i kategorin Visual Sweden Venture Award, ett specialpris sponsrat av Visual Sweden. Alla pristagare belönades med 50 000 kronor. Venture Cup är en ideell organisation som vill stimulera nya företagsidéer och entreprenörskap i Sverige.

Läs mer om samverkan på Stockholms universitet