Vinnova och DSV bjöd in till informationsmöte i Campus Kista.

Medverkade i mötet gjorde även Vinnovas experter Bogumil Hausman, Andrej Litwin och Jonas Bjarne och forskare från DSV, som presenterade olika pågående forskningsprojekt.

DSV:s professorer Janis Stirna delade med sig av sina erfarenheter av att projektleda EU-projektet CaaS (Capability as a Service for digital enterprises) och Theo Kanter presenterade sina erfarenheter av att ha ledande roller inom de olika EU-projekten Mobis och Salig++ som antagit utmaningen att möta behoven hos en åldrande befolkning.

Under fikapausen gavs besökarna även möjlighet att bekanta sig med olika pågående projekt som involverar institutionens doktorander samt att besöka DSV:s Digital Art Center, där de togs emot av konstnärlig ledare Ingvar Sjöberg.

Klicka på länken för att läsa mer om mötet och Horisont 2020.

Rådgivningsstöd inför forskningsansökningar för Stockholms universitets anställda

Det erbjuds rådgivningsstöd för Stockholms universitets forskare inför, under och efter ansökan till Horisont 2020, och även inför ansökningar hos andra forskningsfinansiärer.

En fredag i månaden mellan kl. 9:00-12:00 finns en kontaktperson från Avdelningen för forskningsservice på plats hos DSV och erbjuder drop-in rådgivning i mötesrum M6:1. Datum för vårens möten är: 5/2, 11/3, 8/4, 6/5 och 3/6. Forskningsservices kontaktperson för DSV är Lars Emrén.

Klicka på länken länken för mer information om Stockholms universitets EU-finansiering