Konstlov(e) erbjuder verksamhet för barn och unga under höst-, jul-, sport- och påsklov där de tillsammans med bland annat konstnärer får skapa och pröva konstnärliga uttryck. I maj 2012 bjuder vi in till visning av de arbeten som gjorts under konstlov(e).

Spel - Gör ditt eget spel! För dig mellan 6 – 12 år
Tillsammans med studenter från institutionen för data- och systemvetenskap på Stockholms universitet skapar du ditt eget digitala spel. Spelet får du med dig hem och om du vill kan spelet också läggas upp på internet. Dina föräldrar är också varmt välkomna!

Tid: måndag 27/2 och fredag 2/3 kl. 12 -17

Fotografi - Gör ditt självporträtt! För dig mellan 10 – 15 år
Hur beskriver du dig själv med en enda bild? Hur vill du framstå? En workshop där du tillsammans med konstnären Felice Hapetzeder lär dig fotografiska tekniker och grepp för självporträtt. Genom uppgifter, inspiration och verktyg lär du dig grunderna i fotografering och redigering. Lite teori och mycket praktisk erfarenhet.
Tid: kl. 12-16  tisdag 28/2 och onsdag 29/2

Greenscreen  – Trickfilma dig till en annan värld! För dig mellan 6 – 15 år
Tillsammans med regissören Rebecca Forsberg och bildproducenten Helene Åberg får du pröva att agera framför kamera och greenscreen. Greenscreen innebär att man filmar en person framför en grön bakgrund som sedan plockas bort och ersättas med en helt annan bakgrund. På så sätt ser det ut som att du är i en helt annan miljö.
Tid: torsdag 1/3 kl 12 – 16
Plats: Husby Träff

Anmälan: Alla kurser i Konstlov(e) är gratis. Vill du vara säker på att få en plats till någon av kurserna, anmäl dig på konstlove@kistateater.com eller 070 492 19 04. Det går också bra att komma direkt till Husby Träff kl. 12 när kurserna startar för dagen, i mån av plats.

För mer info kontakta: Rebecca Medici, rebecca.medici@kistateater.com 070-492 19 04

Genomförs av Kista Teater och Centrum för gestaltning. Med stöd av Arvsfonden, Järvalyftet och Röda korsets mötesplats, Husby Träff.

Centrum för gestaltning

Kista teater