Stockholms universitet
Go to this page on our english site

Kandidatprogram i marknadskommunikation och IT

Vill du vara den som utvecklar framtidens affärs- och marknadsföringstjänster och är intresserad av hur människor nås och påverkas? Då är du kanske en person som ser möjligheter som andra inte ser och också kan omvandla dem till affärsidéer.

Idag efterfrågas specialistkompetens inom marknadskommunikation via informations- och kommunikationsteknik, till exempel interaktiva medier, Internet, mobila och sociala media, i allt större omfattning. För att möta behovet behövs kunskap inom både IT och marknadskommunikation. Denna utbildning ges därför i samarbete mellan Institutionen för data- och systemvetenskap, DSV och Företagsekonomiska institutionen, SBS.

De två första åren studerar du varannan termin IT med fokus på affärssystem och kommunikativa system på Institutionen för data- och systemvetenskap, DSV och varannan termin grundläggande kurser i management, redovisning, marknadsföring, strategi och marknadskommunikation på Företagsekonomiska institutionen, SBS.

Det tredje året integreras dina kunskaper och du skriver en kandidatuppsats inom antingen data- och systemvetenskap eller reklam och PR.