I maj 2010 invigdes Digital Art Center, DAC - ett nytt unikt center i Kista. Det var startskott för ett digitalt upplevelsecenter för, av och med forskare, kreatörer, studenter, allmänhet och näringsliv i samverkan. Nu öppnar man dörren för intresserade besökare.

På DAC kan man ta del av ny teknik på ett annorlunda sätt. Här kan man uppleva stereoskopisk 3D, klättra på en interaktiv klättervägg, ta del av de senaste specialeffekterna inom animation och film. DAC är en försmak av vad som kommer utvecklas till ett stort besöksmål i Kista och Stockholmsområdet. Intresset för DAC har varit stort sedan starten och många har velat besöka centret. Under våren kommer man att hålla öppet för besökare varje torsdag kl 10-16.

- Det här är vårt sätt att erbjuda en öppen dörr till DAC, berättar Emma Crepin på DAC. Under torsdagen kan vem som helst titta in, men vi vill speciellt uppmuntra såväl studenter, boende och besökande i Kista och Järva. Jobbar man i Kista kan man med fördel titta in under dagen för ett kort besök.

Varmt välkomna att besöka DAC på Kronborgsgränd 13, Ärvinge, KISTA.
DAC
www.digitalartcenter.se>>