Till sommaren examineras cirka 200 systemvetare från Institutionen för data- och systemvetenskap (DSV) vid Stockholms universitet. IT-branschens intresse för att profilera sig och rekrytera ny kompetens bland dessa är mycket stort.

På Systemvetardagen ges IT-branschen varje år möjlighet att knyta kontakter med studenter vid DSV. Kontakter som kan leda till både extrajobb, examensarbeten, trainéeplatser och fasta anställningar. Intresset för att träffa DSV:s studenter är mycket stort. Över trettio företag har anmält sig till rekryteringsmässan. Majoriteten av utställarna söker dessutom aktivt efter nya medarbetare att anställa.

Under dagen kommer tre gästföreläsningar att hållas. Bland annat kommer gästföreläsare från Nordea att dela med sig av sina erfarenheter och personliga upplevelser av att göra karriär. Företaget Kentor kommer också att hålla ett föredrag om hur det är att arbeta som IT-konsult.

Bakgrund om Systemvetardagen
Systemvetardagen arrangeras varje år av studentkåren DISK, vilken organiserar alla systemvetare vid Stockholms universitet. I år anordnas Systemvetardagen för femtonde året. Över 30 företag ställer ut. Huvudsponsorer är Elva, Klarna och Enfo.

Deltagande företag: 4 potentials, Academic Work, ATG, Blocket, CSN, Deloitte, Dynamant, EDB, Elan IT, Elva, Enfo, Eniro, eWork, Folksam, H&M, Handelsbanken, If, Kentor, Klarna, Logica, Nobina, Nordea, Qbranch, Qwork, Scania, SEB, Sirius IT, Softronic, System Verification, Tria, UNIT4 Agresso, Valtech.

Datum: onsdag den 9 mars
Tid: 10:00-16:00