Från vänster: Maria Adamsson (DSV), Marcus Hambraeus (DSV), Torbjörn Lönnemark,
Patrik Björk (DSV) och David Skyborn (Combitech).

DSV:s och Combitechs programmeringstävling i C++ har pågått sedan i somras. Under Dreamhack winter var det slutligen dags för final. Under tolv timmar fick finalisterna kämpa med att lösa ett algoritmiskt problem i programmeringsspråket C++. Efter ytterligare några timmar kunde juryn, representanter från Combitech och DSV, presentera vinnarna. DSV-studenten Patrik Björk kammade hem den ärofyllda förstaplatsen och blev 25 000 kronor rikare. Även tredjeplatsen togs hem av en DSV-student, Marcus Hambraeus. På andra plats kom Torbjörn Lönnemark från Linköpings universitet.

På Dreamhack finns en stor, ung och mycket datorintresserad publik. Ett mål med tävlingen är att få dem att fundera på programmering som ett framtida yrke. Maria Adamsson, arrangör och sistaårstudent på DSV, tycker att tävlingenvar lyckad.
— Intresset för tävlingen har varit mycket stort och nästan 100 deltagare var anmälda totalt, berättar Maria.

För ytterligare information kontakta:
Jozef Swiatycki, projektledare, e-post: jozef@dsv.su.se, tfn: 08-16 16 97